Overzicht

De HERO WOD ‘DT’.

29 oktober 2019
CF Passend

CrossFit staat bekend om z’n HERO WODs ter nagedachtenis aan gesneuvelde soldaten. De ‘DT’ is één van de meeste bekende WOD’s in de CrossFit wereld. Deze WOD is ter ere van de Amerikaanse soldaat Timothy P. Davis die op 20 februari 2009 omkwam toen zijn voertuig werd geraakt.

Bij de DT doe je vijf rondjes, zo snel mogelijk (for time), van:

12x Deadlift

9x Hang power clean

6x Push jerk

Deze volgorde is heel logisch, bij de deadlift werk je van de vloer tot aan je knieën met de stang. De hang clean wordt uitgevoerd ter hoogte van heup en schouders en de push jerk is een oefening waarbij je de stang uitduwt boven het hoofd.

Diegene die zichzelf wilt uitdagen doet een dubbele DT. Dat betekent dus 10 rondjes! Een ‘gewone’ DT kan uitgevoerd worden met weinig gewicht. De focus ligt dan op snelheid. Als je kiest voor meer gewicht ligt de focus meer op kracht. Blijf wel altijd goed op de juiste techniek letten. Wil je de work-out RX’d doen? Dan gebuik je als man een barbell van 70 kilogram en als vrouw een barbell van 52 kilogram.

Succes met trainen!

Joeri Cornet Personal Trainer Fitnessmanager Adviseur Arbeid & Gezondheid CrossFit Coach

Tips & Tricks