Overzicht

Gymnastics.

06 augustus 2019
CF Passend

Werken in de ringen!

Een work out met de ringen is veelzijdig. Ringen zelf aanschaffen is niet duur en je kunt overal in de buitenlucht aan de slag! Door middel van het trainen met ringen wordt de core versterkt en tegelijkertijd ook de houding van het lichaam. Hierdoor zullen onder anderen rugklachten afnemen.

Variatie in de krachtsport is zeer belangrijk. Met de gymringen die bekend zijn van het turnonderdeel breng je meer variatie in je training. Met de gymringen train je vooral het bovenlichaam zoals borstspieren, buikspieren, arm en rugspieren. Je traint door gebruik te maken van je eigen lichaamsgewicht.

Het verplaatsen van je lichaam rondom de gymringen vanuit een diversiteit aan posities vergt een aanzienlijke hoeveelheid kracht en controle van het bovenlichaam. Een ander groot voordeel van gymringen: ze vergen nauwelijks ruimte en zijn makkelijk mee te nemen!

Wil je zelf ringen kopen dan vind je op internet vaak twee varianten.

Koop nooit ongecoate, gladde stalen gymringen. Deze geven simpelweg niet voldoende grip voor het uitvoeren van de oefeningen en kunnen feitelijk alleen maar gebruikt worden voor de meest basic oefeningen zoals push-up’s in de ringen waarbij geen overgangen van lichaamspositie zijn. Stalen gymringen, voorzien van een coating zijn wel geschikt. De coating zorgt voor de nodige grip.

Houten gymringen voelen doorgaans simpelweg beter aan in de hand en gaan langer mee dan kunststof gymringen. Kunststof heeft het nadeel glad te worden door slijtage, terwijl hout juist prima verouderd: de grip wordt doorgaans alleen maar beter.

Kunststof ringen wegen minder dan de houten ringen. Voordeel is dat ze ook goedkoper zijn dan de houten ringen.

CrossFit Buitenhout | ProActief | Ringen
Joeri Cornet FItnessmanager Fitnessinstructeur Fysiotherapeut i.o. CrossFit-manager

Tips & Tricks