Overzicht

Langere EMOM'S

27 november 2018
Pro actief logo

Langere EMOM'S

Langere EMOM'S

Lange EMOM’s hoe pak je die aan?

 

EMOM’s van 20 of 30 minuten lijken eeuwig te duren. Je motivatie wordt gesloopt en als de buzser gaat valt iedereen neer als figuranten in een oorlogsfilm Klinkt dit wat dramatisch? Kom dan maar een keer kijken naar deze verschrikkelijke work outs.

Nu vraag je je misschien af hoe komt iemand bij het punt dat alles pijn doet en dan nog steeds door kan gaan?     

Dat dit zit allemaal in de techniek van het benaderen van de WOD. EMOM’s kan je beter doorkomen als je mentaal een aanvalsplan hebt. Verder in dit stuk leer je hoe je kan beginnen met het mentaal harder worden voor een work out.

Elke minuut stap voor stap.

Als je de hele EMOM aan het aftellen bent dan wordt je overrompeld door cijfers. Neem elke minuut zoals hij komt en focus je op de oefeningen en hoeveel rust je krijgt in de minuut. In plaats van te denken ik moet nog 30 burpees doen. Probeer jezelf te vertellen dat je deze minuut er nog maar 10 moet doen en daarna weer rust hebt.     

Ben je eigen cheerleader.

Zoals ik eerder schreef voor EMOMS moet je mentaal sterk zijn. Als je de hele tijd na denkt wat er allemaal nog gaat komen of hoe lang je nog bezig bent dan wordt de WOD een zware dobber. Hou een positieve mindset en het lichaam volgt met een “gebooste” prestatie. Sta nooit twijfel toe in je training en vervang negatieve gedachten door positieve.

Volgende week hier op door!

Tim Berndsen CrossFit-manager

Tips & Tricks