Overzicht

The unwritten rules of CrossFit

06 februari 2020
CF Passend

The unwritten rules of CrossFit

Hi Crossfit toppers,

Zoals jullie misschien al gezien hebben staan een aantal “ongeschreven” regels op de spiegel.

Om een toffe box community op te bouwen hebben wij natuurlijk jullie als CrossFit atleten nodig, maar ook een paar regels en ongeschreven regels.

 

1.Sign in, show up & work hard, dont be a cherry picker!

Crossfit wordt steeds populairder en inschrijven is daarom belangrijk.  Uitschrijven wanneer je toch niet kan is natuurlijk net zo belangrijk, er zijn vast nog meer mensen die graag willen trainen.

 

Soms horen we wel eens “nou morgen staat er rennen op het programma hoor, ik schrijf uit” Don’t be a cherry picker. Workouts zijn niet altijd even leuk, maar ze zijn wel allemaal even goed voor je!

Werk aan je zwakkere punten en onderhoud je sterke kant, alleen zo wordt je beter en fitter!

 

2. Never doubt yourself, 25 burpees if you say “I can’t”

Elke Crossfit beweging is te schalen op het niveau van iedere atleet. Wanneer je iets niet kan omdat je conditie het niet toelaat of misschien heb je wel een blessure. Geen probleem, geeft dit aan bij je coach. Wij zorgen voor een passende beweging zodat iedereen op zijn eigen niveau mee kan doen.

 

3. Leave your ego at the door!

Een workout schalen is geen falen, een workout schalen geeft aan dat je weet wat je kan. Je kan beter je workout schalen, technisch goed uitvoeren en snel klaar zijn. Dan een workout RX’d doen en een blessure oplopen. De coach is altijd verantwoordelijk, wanneer je coach dus aangeeft dat je beter kan schalen volg dit advies dan op. Weet je niet hoe je moet schalen? Just ask!

 

4. Technique, Consistency, Intensity, IN THAT ORDER, ALWAYS!

Techniek staat boven alles, wanneer je een techniek goed beheerst mag je er gewicht bij doen. Blijft je techniek goed! Super, dan ga je je intensiteit verhogen. Wanneer je vorm verliest, gaan we weer een stapje terug, intensiteit naar beneden zodat je consequent blijft in je techniek. Een leuk ‘spel’om jou als atleet zo goed mogelijk te laten Crossfitten. Ook hier geldt, luister naar je coach!

 

5. Don’t cheat your reps, its you against you

Je score is alleen belangrijk voor jezelf, zo kan je je eigen progressie volgen. Tel dus eerlijk, schrijf de juiste tijd op, doe alle bewegingen zoals voorgeschreven.  Uit eindelijk sport je voor jezelf en niet voor een ander.

 

6. Do not drop your barbell, kettlebell of dumbell, saftey first.

Alle materialen die er gebruikt worden, worden natuurlijk intensief gebruikt. Het is daarom belangrijk dat iedereen hier verantwoord mee om gaat. Veiligheid gaat natuurlijk boven alles en hier horen geen stuiterende barbells, kettlebells of dumbells bij. Gebruik ten alle tijden een clip op je barbell en zorg voor ruimte tijdens te bewegingen.

 

7. Clean & put your equipment away, this makes it easier  for your coach en CrossFit friends

Bloed, zweet en tranen, alles wordt er gezien tijdens de trainingen. Dan is het wel zo fris om even een doekje over de grond of de stang te halen.

Ruim daarna netjes je spullen op en help elkaar waar nodig.

 

8. Celebrate a PR! Be proud of your progress, HIGH 5

PR staat voor persoonlijk record, dit is dus voor iedereen verschillend! Wees trots op je progressie, hoe klein deze ook is. Op de spiegel houden we elke maand alle pr’s van jullie bij. Dus spring jij ineens een double under, doe je voor het eerst een push up op je tenen of kan je 1 kg meer gewicht tillen? BAM…. Loop een ere rondje, geniet van je moment en schrijf je PR op de spiegel!

Joeri Cornet Personal Trainer Fitnessmanager Adviseur Arbeid & Gezondheid CrossFit Coach

Tips & Tricks