Overzicht

Workout of the Day 13 februari 2018

13 februari 2018
Boxjump

AMRAP

AMRAP 20 minuten

20 Overhead squats

15 Box jumps

 

De Box Jump

Oftewel, je jumpt op een box. En dit doe je in CrossFit vaak niet één keer, maar voor meerdere herhalingen op bijvoorbeeld een box van 24 of 30 inch hoog. Zorg er dus altijd voor dat je de goede techniek met volledige heup extensie (strekking) goed aanleert. Ga dus niet zonder enige ervaring als een gek tientallen box jumps in een WOD doen als je de techniek nog niet voldoende onder controle hebt. Blijf regelmatig aan je techniek werken, dit kun je bijvoorbeeld ook kort naar je warming up even doen door een klein aantal box jumps uit te voeren waar je vooral de focus legt op techniek en niet zozeer het aantal herhalingen of de hoogte van de box.

Waar moet je rekening mee houden binnen CrossFit?

Binnen CrossFit competities moet elke herhaling 100% zijn. Dit betekent volledige extensie voordat je weer van de box af springt om het nog eens te doen. Doe je dit niet dan wordt de rep (herhaling) afgekeurd (no-rep) en heb je het dus voor niets gedaan. Zorg er dus voor dat je in je trainingen ook op volledige extensie traint zodat je deze fout niet maakt binnen een competitie.

Bouw voor jezelf een ritme op zodat jij in de kortste tijd zoveel mogelijk herhalingen kan doen. Als je eenmaal je eigen ritme te pakken hebt probeer je deze met de tijd steeds een klein beetje te versnellen zodat je meer herhalingen in een kortere periode uit kunt voeren.

Tim Berndsen CrossFit-manager

Tips & Tricks