Overzicht

Breng beweging in je dag.

05 juni 2019
Fysio Logo

Breng jij al voldoende beweging in je dag?

Breng beweging in je dag.

Eén ding is zeker: bewegen is gezond. Maar hoeveel moet je nu precies bewegen om gezond te blijven? 

 


Beweegrichtlijnen voor volwassenen, ouderen en kinderen.

De beweegrichtlijnen zijn ontwikkeld door de Gezondheidsraad en geven aan hoeveel beweging je minimaal nodig hebt. Er zijn verschillende beweegrichtlijnen: voor volwassenen, ouderen en kinderen (4-18 jaar). Overigens is vaker, langer of intensiever bewegen dan in de richtlijnen staat, nog beter voor je gezondheid. Want bewegen is goed, meer bewegen is nog beter!

 


Beweegrichtlijn in het kort:

Volwassenen en ouderen:

Bewegen is goed, meer bewegen is beter.
Doe minstens 150 minuten per week aan matig intensieve inspanning, verspreid over meerdere dagen.
Doe minstens twee maal per week spier- en botversterkende activiteiten, voor ouderen gecombineerd met balansoefeningen. 
Voorkom veel zitten.

 

Kinderen van 4 tot 18 jaar:

Bewegen is goed, maar meer bewegen is beter.
Doe elke dag minstens een uur aan matig intensieve inspanning.
Doe minstens drie keer per week spier- en botversterkende activiteiten.
Voorkom veel zitten.

Boxjump
Kim Lammers Praktijkmanager TIGRA manager Sportfysiotherapeut Bedrijfsfysiotherapeut

Tips & Tricks