Overzicht

Weekly Kick Off. 25-02-2019

25 februari 2019
Proactief logo

HIIT training.

Weekly Kick Off. 25-02-2019

Intervaltraining of duur training? Welke training zorgt voor een beter resultaat als je wilt afvallen.

Er zijn verschillende manieren van trainen als je wilt afvallen. De klassieke duurtraining met een hartfrequentie tussen de 70 en 80 procent waarbij je langere duur en minimaal 25 minuten traint. Deze training zorgt voor een optimale vetverbranding. Zo werd in ieder geval lange tijd gedacht.  

Uit recent onderzoek gepubliceerd in the British Journal of Sports Medicine is echter gebleken dat High Intensity Interval training tot betere resultaten leidt voor het verliezen van vet massa.

High Intensity Interval Training (HIIT), is een training waarin je in een interval een hoge intensiteit behaald ofweel door met veel gewicht te trainen of door op hoge snelheid te bewegen. Deze trainingen hebben vaak een kortere duur.

Bij CrossFit wordt vaak gebruik gemaakt van de zogenaamde HIIT trainingen.

 

Uit het onderzoek is gebleken dat je bij zowel duur training als HIIT training vet massa verliest. Alleen bij HIIT training kan dat tot wel 28,5 % hoger liggen dan bij duur training.

 

Ook een keer een HIIT training ervaren? Doe eens mee met een beginners CrossFit les.

Box jump
Kim Lammers Praktijkmanager TIGRA manager Sportfysiotherapeut Bedrijfsfysiotherapeut

Tips & Tricks